Rechtstreeks uit de praktijk

Rechtstreeks uit de praktijk

Symplera heeft tal van organisaties geadviseerd. Hieronder een indicatie van de ruime opdrachtervaring van Symplera:

Implementatie van fleetmanagement voor:

  • Fiscale borging;
  • Productiviteitsverhoging door urenmanagement;
  • Effectief vlootbeheer door fleetmanagement;
  • Efficiënt plannen door track & trace;
  • Brandstofbesparing door rijstijlanalyse;
  • CO2-rapportages t.b.v. van MVO-doelstellingen.


Fiscale borging:

Symplera heeft advies verzorgd met betrekking tot de inrichting, communicatie en medezeggenschap inzake fiscale borging van bedrijfsauto’s. De organisatie kwam volledig in-control op het gebied van de zakelijke ritten van de auto’s van de zaak en de fiscale controle daarop. Aangekondigde boetes van de Belastingdienst werden na de implementatie grotendeels of geheel kwijtgescholden.

Symplera heeft organisaties geadviseerd en ondersteund bij vraagstukken rondom de invoering van mobiliteitsbudgetten.


Mobiliteitsbudget:
Een mobiliteitsbudgetoplossing voor leaseauto’s vraagt om een goede registratie van gereden kilometers. Door middel van professionele telematica worden gereden ritten verdeeld in zakelijke en privé ritten en de kilometers geregistreerd. Zo wordt elke zakelijke en privékilometer verrekend met een afgesproken budget waardoor medewerkers veel bewuster omgaan met de kosten van een bedrijfsvoertuig. Daarnaast kunnen OV-kilometers ook via het budget worden verrekend.

Poolautobeheer:
Steeds meer organisaties kiezen ervoor om een aantal voertuigen beschikbaar te stellen en tegelijkertijd het aantal leaseauto’s te reduceren. Sluitende registratie en uitgifte van poolauto’s is hierbij noodzakelijk. Organisaties met meerdere poolauto’s werden in staat gesteld de uitgifte, inname en beheer van poolauto’s op eenvoudige wijze sluitend te registreren en te verrekenen met de gebruikers. 

Symplera ontzorgt haar klanten bij het opzetten en verbeteren van essentiele bedrijfsprocessen waardoor snelheid en kwaliteit wordt gewonnen.

Digitale integratie van het werkproces:
Omzet, efficiency en productiviteitsverbetering door integratie van een digitale werkbon, ritregistratie en het CRM-systeem. Hiermee werd de gehele buitendienstadministratie sluitend waardoor er meer uren facturabel worden. Verder hoeven buitendienstmedewerkers niet langer drie systemen apart in te vullen. Er bleef nog maar één (tablet)systeem over, waarbij minder hoefde worden ingevoerd.